تاوان بازی با دم شیر - ولایت مداری
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پس از مدتها بالاخره روز موعود فرا رسید. از چند روز قبل دنبال این بودم که با توجه به عدم پخش سوال از رئیس جمهور هر طور که شده بتوانم از نزدیک این جلسه را مشاهده کنم. با لطف یکی از دوستان سرانجام این اتفاق رخ داد و توانستم مجوز ورود به مجلس در این روز تاریخی را بگیرم. قطعا روزی که برای اولین بار از رئیس جمهور کشور سوال میشود و حتی میتواند به نقطه عطف تحولات سیاسی تبدیل شود روز بزرگی است. وارد مجلس که شدیم جواب دکتر احمدی نژاد تازه آغاز شده بود. سر جای خود نشسته بودم و سعی میکردم حتما سخنان دکتر را با عکس العمل نمایندگان تطبیق دهم. در نهایت این جلسه همان شد که اقتدارگرایان از آن به شدت وحشت داشتند!


سوال ها و جواب رئیس جمهور
 سخنان رئیس جمهور یک شروع جالب داشت: تبریک "عید نوروز" به سراسر جهانیان! یعنی یکی از همان ایرادات بنی سرائیلی متحجرین! رئیس جمهور با این شروع نشان داد که برای تفکرات متحجرین، اقتدارگرایان و اصلاح طلبان حتی در آشیانه آنها هیچ اهمیتی قائل نیست. نکته بعدی این بود که او تاکید کرد که با این سوال هیچ اتفاق خاصی نیافتاده، یعنی اوج تخریب و تهدید شما تا اینجا هیچ چیز خاصی محسوب نمیشود!
 سوال درباره اعتبارات مترو به عنوان اولین سوال و جواب رئیس جمهور: رئیس جمهور با بیان کردن کمک های بیسابقه دولت به شهرداری ها از جمله شهرداری تهران، از کسانی که دیگر نماینده ملت نیستند پرسید: "چرا سری به دیگر نهادها مانند شهرداری نمی زنید تا ببینید چگونه هزینه میکنند؟!" سوالی که با یک علامت تعجب ننگین برای مجلس هشتم همراه است... . همین یک مورد که سوال در مورد مترو اولین سوال است و مجلس هشتم هیچ گاه به شهرداری حتی نزدیک هم نشد نشان از زد و بندهای فراوانی دارد که با نه مردم روبرو شدند... .
 سوال دوم درباره آمار از جمله بیکاری بود که رئیس جمهور با قاطعیت از آمار رسمی دفاع کرد. سوال سوم در مورد طرح هدفمندی یارانه ها بود که رئیس جمهور تاکید کرد که دوست و دشمن معترفند این طرح موفقیت آمیز اجرا شده. نکته مهمی که رئیس جمهور با گفتن آن لرزه به تن اقتدارگرایان و اصولگرایان و اصلاح طلبان انداخت، تاکید رئیس جمهور بر سخن گفتن با مردم در اینباره بود(چیزی به عنوان تیغ سانسور دیگر وجود نخواهد داشت).
 مهمترین سوال درباره خانه نشینی و ادعای مقاومت در برابر رهبری بود که احمدی نژاد این موضوع را به شدت رد کرد.

احمدی نژاد گفت که برخلاف خیلی ها که در حرف ولایت را قبول دارند، اعتقاد دارد با کار و محبت کردن و... از ولایت فقیه به صورت دفاع می کند. او تاکید کرد:"این وصله ها به دولت نمی چسبد!" به نمایندگان که دقت کردم معلوم بود که همه قافیه را باخته اند. اکثرا نمایندگان حالا روی صندلی خود وا رفته اند! سوال پنجم درباره چرایی طرح مسئله راس امور نبودن مجلس بود که احمدی نژاد با جوابش ثابت کرد که اصولگرایان و اصلاح طلبان به معنای واقعی کلمه هر دو جزو اقتدارگرایان محسوب میشوند؛ دکتر احمدی نژاد بیان کرد که "من با استدلالی نظرم را بیان کردم، شما چرا اینقدر با آزادی عقیده مخالفید؟!" باعث تاسف است که برخی سعی می کنند که یک دیکتاتوری فکری در جامعه برپا کنند، در حالیکه امام خمینی(ره) میفرمودند: حتی مارکسیست ها هم در ابراز عقیده آزادند! پس از جواب بود که فدایی دیگر نتوانست بنشیند و شروع کرد آهسته و با سری پایین به قدم زدن بدون هدف از سمت راست به سمت چپ صحن مجلس! بنده خدا نمیدانست هنوز شروع نشده!
 در سوال ششم در مورد تشکیل وزارت ورزش و جوانان بود که احمدی نژاد شروع کرد به بیان بی کفایتی های مجلس هشتم. او پرسید: "در قضیه ادغام سه وزارتخانه به ما گیر دادید که چرا بدون شرح وظایف مسئول معرفی کردیم، و حالا در وزارت ورزش و جوانان می گویید قبل از تصویب شرح وظایف باید وزیر معرفی می کردید!" حالا سکوتی در مجلس حاکم شده که کمتر هنگام نطق کسی دیده شده. سوال بعدی در مورد بودجه فرهنگ بود که احمدی نژاد با بیان اینکه نماینده ها به دلیل عضویت در شورای برنامه ریزی استان ها باید در مورد چگونگی خرج بودجه فرهنگ بدانند، باز هم مجلس را به چالش کشید. سوال هشتم در مورد متکی را هم احمدی نژاد با دو جمله جواب داد: "چه کسی به ایشون ماموریت داد؟! من که ندادم!"
 سوال نهم درباره قانون حجاب و عفاف بود. احمدی نژاد باز هم تکفیری ها را به چالش کشید: "چرا هر وقت اسم فرهنگ می آید را مردم برخورد می کنیم؟!... چرا در 22 بهمن و انتخابات صدا و سیما سراغ همه تیپ ها میرود اما بعد از آن یاد بگیر و ببند می افتد؟! این تناقض نیست؟!" چنین مواضع حقیقی هر چند جدید نیستند اما برای اولین بار است که از سوی مقامات رسمی بیان میشوند. درواقع احمدی نژاد نه تنها عقب نشینی نکرد، بلکه در بیان حقیقت تابو شکنی کرد. سوال آخر هم در مورد مکتب ایران بود که احمدی نژاد پرسید: "با این منطق لابد پیامبر هم با تعریفاتی که از ایرانی ها کرده اند باعث تحریک بر علیه ما شده اند! امام خمینی میفرماید عشق به وطن مقدسم... ."
حالا احمدی نژاد در 5 دقیقه میخواهد چند سوال بپرسد!
 پس از جواب به آخرین سوال، احمدی نژاد مجلس را با گفتن جمله: "آیا میشود از مجلس انتقاد کرد؟! یا فقط شما می توانید انتقاد کنید؟!" تحت فشار قرار داد و بعد از تایید گرفتن شروع به سخنرانی کرد. ابتدا با تحقیر مجلس هشتم گفت که دولت او حتی ضعیف ترین قوانین را اجرا کرده و نگذاشته تبعات این قوانین به ملت وارد شود(مانند قضیه مخالفت با واردات گندم و بنزین). پس از این شروع محکم، احمدی نژاد سراغ کارهایی از مجلس رفت که بار سیاسی نداشتند ولی یک لکه ننگین در کارنامه مجلس هشتم هستند. پرسید: چه کسی شمول قانون خدمات کشوری(در مورد بازنشسته ها) را پس از تایید شورای نگهبان، دوباره تغییر داد و دیوان محاسبات و مجلس و چند سازمان دیگر را از آن مستثنی کرد؟! آیا میشود با فشار یک شاسی فوق لیسانس شد؟! با گفتن این جمله خنده حضار فضا را پر کرد! "ما متهم شدیم و آقایان پیش از انتخابات فریاد زدند که یک میلیارد تخلف شده. روز پنج شنبه پیش از انتخابات و در حالیکه تبلیغات ممنوع بود، رئیس دیوان محاسبات در رادیو و تلویزیون گفت که احمدی نژاد دروغ می گوید و تخلف شده! اما تا حالا در مجلس گزارش کامل که در آن بیگناهی دولت ثابت شده را نخوانده اند!" با این جملات بود که نمایندگان مجلس به دست خودشان بی حیثیت شدند!

وقتی رئیس جمهور از انحراف می گوید...
یکی از بخش های جالب صحبت احمدی نژاد مربوط به بخشی از صحبت ایشان درباره مکتب ایران بود. او از ایرانی تعریف کرد که حقیقت طلب است. بعد گفت "اگر خدمت و جلوی رانت خواری ایستادن و قطع دست مفسدین از بیت المال و فضایی و هسته ای شدن و... انحراف است، پس با این حساب اکثر ملت ایران منحرف هستند!" من منتظر عکس العمل تکفیری ها بودم اما با کمال تعجب دیدم صدا از دیوار در بیاید اما آژیر منحرف یابان جرات آژیر کشیدن ندارد!
توهین به رئیس جمهور کاری ندارد! اگر مرد هستید...
دکتر احمدی نژاد به مصاحبه باهنر اشاره کرد و گفت: "یکی از آقایان نماینده فرمان جنگ با دولت را صادر کرده و گفته حتی یکی از آنها نباید باقی بماند! رئیس جمهور که کف خیابان است! اگر واقعا جراتی هست و قرار است کاری بشود، 2 کلمه به "بقیه" بگوییم! بعد ببینیم جوانفکر چه میکشد! البته نگران نباشید، برای شما هم کمپوت می آوریم! توهین به رئیس جمهور که شجاعت نیست و تعقیب هم که ندارد... ."
لاریجانی مسخ میشود

لاریجانی آدم پر تجربه ای است، 4 سال رئیس مجلس بوده و شرایط مختلفی را دیده، اما چنان مسخ صحبت های احمدی نژاد شده بود که حتی یک کلمه هم در وسط صحبت های احمدی نژاد نتوانست بگوید و پس از جلسه مورد بازخواست نمایندگان قرار گرفت!
بازخورد صحبت های دکتر بین نمایندگان
پس از صحبت های رئیس جمهور، نمایندگانی که شکست خورده بودند و اکثریت مجلس را شامل میشوند، دست به انتحار سیاسی زدند و هر چه توانستند به اسم تذکر قانون اساسی گفتند. این برایم فوق العاده بود که احمدی نژاد جوابی را به نمایندگان داد که متناسب با فضای سیاسی حال حاضر و سوالها بود. به عنوان مثال دکتر احمدی نژاد قضیه برکناری متکی را در جمع حامیان گفتمان انقلاب اسلامی را بطور مفصل و از روی علاقه شرح داد، از اشتباهاتی که ناخواسته رخ داده بودند و مسائل مسکوت سخن گفته بود اما اینبار با اقتدار گفت: "چه کسی به ایشون ماموریت داد؟!" و پس از آن با صلابت تاکید میکند: "این یکی از اختیارات رئیس جمهور طبق قانون است!"
جهنمی برای نمایندگان

 یک اتفاق وحشتناک برای نمایندگان، حضور تماشاچی ها بود. تماشاچیان در اواسط و به خصوص در اواخر کار در برابر تحقیر مجلس از خنده روده بر شده بودند در حالیکه نماینده ها در آتش میسوختند! جو وحشتناکی برای نماینده ها در خانه خود آنها ایجاد شده بود! کافی بود در رفتار و گفتار نمایندگان دقت میکردید. صدای خباز و دستان کواکبیان هنگام فریادهایش به شدت میلرزید! ضمن اینکه صحبت های احمدی نژاد با عنوان شوخی به نماینده ها و جریان های سیاسی فهماند که اگر احمدی نژاد بخواهد شوخی بکند این چنین عمل میکند، پس وای به روزی که او جدی باشد! حتما عمر کواکبیان به صحبت های جدی او نخواهد رسید!
پس از جلسه بیرون بهارستان
 بیرون بهارستان عده ای تجمع کرده بودند. با نزدیک شدن دیدم که به سختی تعدادشان از 50 بیشتر میشود. هر چند تکفیری هایی(از جماعت حسین فدایی ها) کم تعداد سعی در جهت دهی به اعتراضات آنها را داشتند و البته نتوانستند، اما اعتراض مردم به رئیس جمهور نبود! آنها به رئیس مجلس و مجلسی ها معترض بودند که این چه سوالهای مسخره است! ما ایثارگران فلان مشکل را داریم و فلان!
سیاست احمدی نژاد در برابر مخالفان
 سیاست امروز احمدی نژاد ثابت کرد که احمدی نژاد می تواند یک تنه به مصاف با همه کسانی که یک سالی به دشمنی او بر خواسته اند برود و پیروز میدان هم باشد. به بازخورد سخنان احمدی نژاد دقت کنید:
رئیس قوه قضائیه(از بقیه): قوه قضاییه اجازه ورود بازرسان و اعضای هیئت نظارت بر قانون اساسی به دستگاه قضایی را نخواهد داد.// قدرت الله علیخانی: آرزو دارم رئیس‌جمهور استیضاح شود!// واکنش دیوان محاسبات به سخنان رییس‌جمهور// ادعای شهرداری: کمک دولت به مترو نصف دولتهای قبل بوده است// نادران:به وزیر هشدار دادیم که استیضاح می‌کنیم//لاریجانی: مجلس جایگاه استفاده از کلمات شاسی و ماسی نیست// مصباحی مقدم: مجلس باید در مقابل پاسخ رئیس‌جمهور بیانیه دهد// محمد تقی رهبر: حمایت مجلس از احمدی نژاد برداشته شد!!!
 احمدی نژاد امروز مجلسی ها را در خانه خودشان تحقیر کرد. او به صراحت گفت: دولت تاکنون حتی ضعیف ترین قوانین را اجرا کرده و از سرایت تبعات آنها به کشور جلوگیری کرده است و هیچ کس اعتراضی نکرد. پس از نتیجه انتخابات مجلس، این دومین شکست اصولگرایان و اقتدارگرایان محسوب میشود، اتفاقی که به صراحت بیان می کند که دیگر صحنه سیاسی تغییر کرده است. اصولگرایان در آستانه اضمحلال قرار گرفته اند. اصلاح طلبان هم دیگر هیچ جایی در صحنه سیاسی ندارند. امروز مردم ما به بلوغی تاریخی رسیده اند. آنها نه به اصلاح طلبان رای دادند و نه اصولگرایان و در این بین دولت احمدی نژاد نقشی تاریخی داشت. عبور از اسم اصولگرایی و روحانیت و فلان آیت الله و در عین حال اجابت خواسته های رهبری عزیز قدم بزرگیست و امروز میتواند یک نقطه عطف باشد... .
ندائی از درون


نوشته شده در  چهارشنبه 90/12/24ساعت  11:18 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حمایت مقام معظم رهبری از احمدی نژاد
سخنان امام خامنه ای در مورد فردوسی
آقای جوانفکر شایعات را رد میکنند
سانسور شدید سخنان امام خامنه ای توسط اقتدارگرایان
تاوان بازی با دم شیر
دکتر سکوتت را فریاد کن
[عناوین آرشیوشده]