سانسور شدید سخنان امام خامنه ای توسط اقتدارگرایان - ولایت مداری
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 با توجه به تعارضات فکری و سیاسی بسیار شدید اقتدارگرایان و اصولگرایان با امام خامنه ای، این اولین بار نیست که اقتدارگرایان سعی می کنند تا مانع انتشار سخنان امام خامنه ای شوند. (یک نمونه بارز سانسور کامل سخنان امام خامنه ای، صحبت های ایشان در جمع مردم فارس است که در حالیکه احمدی نژاد خانه نشین بود فرمودند: تحلیل ها را بردند به این سمت که رئیس جمهور حرف رهبری را گوش نداده! دستگاههای تبلیغاتی خودشان را از این حرف های سست و بی پایه پر کردند! من با چشمان خود دیده ام که چگونه اقتدارگرایان از این سخنان رهبری متنفرند...) جای تاسف است که منصوبان رهبری که خود را به اشتباه منسوب رهبری معرفی میکنند تا اگر کسی آنها را نقد کرد یا جرات مخالفت با آنها به سرش زد بشود مخالف رهبری و یک ضد انقلابی تمام عیار -که خونش هم می تواند مباح باشد تا مفتی های منبری حکم مرگ و برخی دیگر هم حکم محاربه را در موردشان جاری کنند- اکنون تمام هم و غم و وجود خودشان را در عدم انتشار و از آن مهمتر عدم تحلیل سخنان رهبری در مشهد میگذارند. تصور کنید امام خامنه ای در مشهد یک کلمه از انحراف از برنامه ها یا انحراف از انقلاب یا جریانی برانداز و... سخن می گفتند! الان تکفیری ها را خودشان را با دهها تحلیل و مصاحبه خفه کرده بودند! اما وقتی برایشان نصرفد که سخنان ایشان را تحلیل کنند، خبرگزاری فارس که مدعیست بزرگترین خبرگزاری کشور است حتی حاضر نیست یک مطلب درباره بخش داخلی سخنان ایشان منتشر کند و فقط به انتشار سخنان ایشان بر حسب بخشنامه آنهم با کپی کردن از خامنه ای. آی آر و نهایتش یک گزارش از بازخورد سخنان ایشان درباره سیاست خارجی در رسانه های بیگانگان بسنده می کند. اما مگر امام خامنه ای در مشهد چه فرمودند که اقتدارگرایان و رسانه های آنها تمام سعی میکنند با بایکوت، صبر کنند تا بلکه آب این سخنان هم مانند برخی سخنان دیگر ایشان از آسیاب زمان فرو بریزد؟!
حمایت خاص امام خامنه ای از دولت دهم برخلاف میل اقتدارگرایان
احمدی نژاد در همایش دوم گفتمان انقلاب اسلامی گفته بود: «اگر یک دولت فقط یکی از این اقدامات کنترل مصرف سوخت ، هسته ای شدن ایران ،‌کوچک کردن دولت،‌ اجرای اصل 44، پرداخت سهام عدالت، فضایی شدن، افزایش صادرات غیر نفتی، اجرای هدفمندی یارانه ها و تحول اقتصادی  را در طول دوره خود به اجرا در می آورد برای معرفی کردن خود به عنوان یک دولت موفق کافی نبود؟!»
امام خامنه ای در سخنان خود در مشهد برای بیان موفقیت ها و نقاط مثبت نظام نیز به همین موارد استناد کردند! ابتدا تاکید کردند که شعار ما می توانیم که شعار احمدی نژاد در انتخابات بود همان شعار امام خمینی و انقلاب اسلامی است و ملت ما توانست به همه دشمنان بفهماند ما میتوانیم. امام خامنه ای سپس از طرح هدفمندی یارانه ها و  نحوه اجرای آن توسط دولت -که اقتدارگرایان نحوه اجرای آن را قبول ندارند- به شدت دفاع کردند: "با هدفمندى یارانه‌ها، در واقع یک تعادلى، یک اجراى عدالتى در تقسیم و توزیع یارانه‌ها وجود پیدا کرده است. و من خبرهاى موثقى از سراسر کشور دارم که حاکى از آن است که این کار در بهبود زندگى طبقات ضعیف نقش مؤثر داشته است. این یکى از هدفهاست، که مهمترین هدف و مقصد از این قانون هم همین است." همین نکته که نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها هم یه روش درستی صورت میگیرد خطی است که اقتدارگرایان در مجلس به بهانه مخالفتبا آن توانستند اجرای فاز دوم آن را متوقف کنند.
سپس امام خامنه ای به خودکفایی بنزین، پیشرفت های علمی، فضایی و هسته ای شدن، طرح مسکن مهر و... که همه جزو دستاوردهای دولت محسوب میشوند اشاره کردند و از آنها به عنوان نقاط قوت جمهوری اسلامی نام بردند. و آخرین تیر بر تابوت اقتدارگرایان هم حمایت کامل ایشان از دستگاه دیپلماسی بود که دیپلماسی آن را فعال نامیدند.
این سخنان شباهت بسیاری به سخنان ایشان در جمع مردم فارس دارد که در حالیکه احمدی نژاد خانه نشین بود ایشان از دولت حمایت کردند و البته اقتدارگرایران و اصولگرایان این سخنان را سانسور کردند: "...(دشمنان) میدانند که دولت مشغول تلاش و فعالیت و خدمت است. خب، واقعاً در کشور دارد خدمت انجام میگیرد. هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبرى طرفدار است. ما که راجع به شخص قضاوت نمیکنیم؛ ما کار را، خط را، جهتگیرى را ملاک و معیار قرار میدهیم. آنجائى که کار و خدمت و تلاش هست، حمایت ما هست، حمایت مردم هست. و بحمداللَّه امروز کار دارد انجام میگیرد..."



صحبت های ایشان در مورد آمریکا

اقتدارگرایان و اصولگرایان که در بخش سخنان داخلی ایشان دستشان به هیچ جا بند نیست تمام سعی خود را کردند تا با تاکید صرف بر بخش سخنان خارجی ایشان، سخنان داخلی ایشان را کمرنگ کنند. "... اما در مقابل تهاجم دشمنان - چه آمریکا و چه رژیم صهیونیستى - براى دفاع از خودمان، در همان سطحى که دشمن حمله کند، به آنها حمله خواهیم کرد." این سخنان گرچه بسیار مهم و دارای بازخوردهای زیادی در جهان هستند، اما اقتدارگرایان با پرداختن به این جمله، تمام سعی خود را در حذف دیگر بخش های سخنان ایشان انجام دادند.
توصیه های سیاسی: کشیدن ترمز مجلس
امام خامنه ای پس از پاسخ احمدی نژاد به مجلس که باعث عصبانیت انتخاب نشدگان از سوی ملت از منتخب ملت شد، در حالیکه از اکنون انتخاب نشدگان از سوی ملت می خواهند به زعم خود صحبت های احمدی نژاد را تلافی کنند، امام خامنه ای در برابر آنها ایستاد و ترمز آنها را کشید:"امروز ما احتیاج داریم به اتحاد و یکپارچگى. بهانه‌هاى اختلاف زیاد است. گاهى در یک قضیه‌اى سلیقه‌ى یک نفر، دو نفر با هم یکسان نیست؛ این نباید بهانه‌ى اختلاف بشود. گاهى در کسى یک گرایشى هست، در دیگرى نیست؛ این نباید مایه‌ى اختلاف بشود. آراء، نظرات، همه محترمند. اختلاف در درون، منازعه‌ در درون، موجب فشل میشود... هم دولت حریم مجلس را حفظ کند، هم مجلس حریم دولت و رئیس جمهور را حفظ کند؛ با هم باشند، در کنار هم باشند." به نظر شما این سخنان و این مواضع را نمی توانستند قبل از جلسه پر سر و صدا و در حالیکه اقتدارگرایان و اصولگرایان از ترس پاسخ احمدی نژاد دم از محبت و حل اختلاف میزدند بیان کنند؟! قطعا می توانستند! اما چرا پس از پاسخ احمدی نژاد این صحبت ها را بیان کردند؟! دلیلش روشن است: احمدی نژاد باید حرف میزد و بازی سوال را جواب میداد و نماینده ها باید تاوان جوسازی های خود را میدادند. البته از همین الان هم روشن است که اقتدارگرایان و اصولگرایان سعی می کنند صحبت های ایشان را با سانسور و... پنهان کنند و از همین الان هم خط تقابل با دولت را ادامه میدهند. از همین الان بیان می کنند که 15 فروردین استیضاح وزرا برای انتقام از احمدی نژاد در دستور خواهد بود. انتظاری هم جز این از انتخاب نشدگان از ملت نیست... .
مذمت تکفیر
امام خامنه ای در مذمت رفتار تکفیری ها، باز هم همان سخنانی را بیان کردند که سال گذشته در جمع فرماندهان سپاه بیان کردند:"امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) به ما درس میدهد؛ میفرماید: «لیس من طلب الحقّ فاخطأه کمن طلب الباطل فأصابه». مخالفین دو جورند. یک مخالفى است که دنبال حق است، او هم دنبال جمهورى اسلامى است، او هم دنبال انقلاب است، او هم دنبال دین و خداست، منتها راه را اشتباه کرده؛ با این نباید دشمنى کرد؛ این فرق دارد با کسى که در جهت غیر نظام اسلامى، با هدف معاندانه‌ علیه نظام اسلامى حرکت میکند. دلها را به هم نرم کنید، برخوردها را نسبت به یکدیگر مهربانانه‌تر کنید." این رفتار به شدت معنی دار است، سخنانی که سال گذشته در جمع فرماندهان سپاه بیان شدند و از آنجا که به آنها عمل نشد، اکنون این سخنان در جمع مردم بیان میشوند و به بین مردم کشیده میشوند... . کسانی که فتنه 88 را در کنار جریان موهوم انحرافی معرفی می کنند... . این صحبت های امام خامنه ای بر این پیش فرض استوار است که اگر اشتباهی باشد هم باید اینگونه برخورد کرد، نه اینکه بنا بر احتمال یک در میلیون از بزرگترین خطر برای اسلام سخن گفت... .

گله از قوه قضائیه و مدعی العموم و حمایت در برابر برخوردهای سلیقه ای
ایشان در بخش آخر سخنانشان از اینکه رسانه های مجازی باعث شده اند که افراد بی محابا علیه یکدیگر حرف بزنند گله کردند؛ بدیهی است که کدام جریان رسانه ندارد و چه کسانی کدام گروه را آماج دروغ ها و فحاشی های خود قرار داده اند. صحبت علیه چه کسانی اصلا تعقیب ندارد و انتقاد از چه کسانی باعث آوردن کمپوت برای منتقد میشود! امام خامنه ای همچنین از جوانان انقلابی در برابر برخوردهای سلیقه ای حمایت کردند. سوال روشن اینست: آیا ممکن است تحت هر  عنوانی با حامیان قالیباف برخورد شود؟! آیا با سایت منتسب به علی لاریجانی برخورد میشود؟! پس کدام جوانان انقلابی منظور ایشان است؟!

 


نوشته شده در  یکشنبه 91/1/6ساعت  9:59 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حمایت مقام معظم رهبری از احمدی نژاد
سخنان امام خامنه ای در مورد فردوسی
آقای جوانفکر شایعات را رد میکنند
سانسور شدید سخنان امام خامنه ای توسط اقتدارگرایان
تاوان بازی با دم شیر
دکتر سکوتت را فریاد کن
[عناوین آرشیوشده]